Escollim les millors pel·lícules estrenades en sales, festivals i plataformes del país aquest 2022… la millor experiència cinematogràfica i una sèrie, també.
/Sandra Cuadrado/
- Aftersun (Charlotte Wells)
- Un beau matin (Mia Hansen-Løve)
- The Lost Daughter (Maggie Gyllenhaal) / In Front of Your Face (Hong Sang-soo)
- Drive my car (Ryûsuke Hamaguchi)
- Un año, una noche (Isaki Lacuesta) / Vortex (Gaspar Noé)
- La millor experiència de l’any és la retrobada amb Jeanne Dielman, 23, quai du Commerce, 1080 Bruxelles (Chantal Akerman)… i la millor sèrie, Derry Girls T3 (Lisa McGee, Netflix).
/Xavier Montoriol/
- Le mur des morts (Eugène Green)
- Introduction / The Novelist’s Film / In front of your face (Hong Sang-soo)
- Il buco (Michelangelo Frammartino)
- Pacifiction (Albert Serra)
- Drive my car (Ryûsuke Hamaguchi)
- La millor experiència de l’any és la reestrena en sales de La maman et la putain (Jean Eustache), juntament amb la retrospectiva Manoel de Oliveira a la Filmoteca de Catalunya.
/Cristina Peris/
- Licorice Pizza (Paul Thomas Anderson)
- Souvenir II (Joanna Hogg)
- Aftersun (Charlotte Wells)
- Alcarràs (Carla Simón)
- Un año, una noche (Isaki Lacuesta)
- La millor experiència de l’any ha estat veure Belle de Mamoru Hosoda a la pantalla gegant de la reoberta sala 5 del cinemes Aribau de Barcelona. Per les sèries de l’any, no puc escollir una sola entre Irma Vep (Oliver Assayas, HBO), Better Call Saul (Peter Gould & Vince Gilligan), Los ensayos (Nathan Fielder, HBO) i Severance (Dan Erickson, Apple TV+).